Jump to content

ervaringen banden REGAL racer semi-slick

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 golf16v

golf16v
  • Moderator
  • 20,154 posts

Posted 23 August 2009 - 06:53 PM

is der hier iemand die ervaring heeft met semi-slick REGAL Racer?

is van een dochterfirma van Dunlop Zuid-Afrika (zou wel niet afhankelijk zijn van Dunlop Europa)

enkel op Duitse forums valt er iets van te lezen, maar heel uiteenlopende meningen

ene keurt het al af omdat het goedkoop is en noemt het geen semi-slick, terwijl de andere het wel goed vindt prijs/kwaliteit

bedoeling is voor straatgebruik + af en toe trackday , dus niet om echt secondes af te pitsen op circuit (dan zou ik wel volledige slicks nemen)

Posted Image

kostprijs: 50-60 euro voor ne 195/50/15 (is uiteraard niet echt veel voor degelijke kwaliteit lijkt me)

profiel heeft ook wat weg van de Yokohama Parada:

Posted Image

deze kost 62 euro (misschien beter voor deze gaan dan, is toch wel goed merk?)

#2 golf16v

golf16v
  • Moderator
  • 20,154 posts

Posted 23 August 2009 - 08:04 PM

als iemand dit zou kunnen verplaatsen naar "velgen" aub

#3 Borduurke

Borduurke
  • Members
  • 2,268 posts

Posted 23 August 2009 - 10:20 PM

parada word of is volgens mij uit productie genomen, vraag me niet waarom want het is een super band (eigen ervaring)
als je goeie roadlegal semi-slick's wil: de toyo R888 of de Kumho ecsta of zoiets
grtzzz

#4 driftsmurf

driftsmurf
  • Members
  • 2 posts

Posted 06 November 2009 - 10:40 AM

Ik heb deze banden op mijn driftauto bmw E36 325i

Ik heb er erg veel schik mee ze hebben echt veel grip ben nooit meer over de voorwielen weggegleden ook niet op een nat wegdek.
De prijs is ook goed.
Wat wel een nadeel is vind ik als de band goed warm is en je gaat circuit rijden dat er blaren op de band komen en dat stukjes rubber zich als een plat bobbeltje aan de band blijft plakken.
Ik weet niet of dat normaal is voor een semislick want ik rij niet vaak op het circuit voor ronde tijden mijn ding is lekker dwars gaan met de auto.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en als je vragen hebt kan je mij altijd een pm sturen

Gr

Ronald

#5 crauwels

crauwels

Official Cleaned Sponsor

• Sponsor
  • 3,946 posts

Posted 06 November 2009 - 09:20 PM

semi slick pak dan een toyo r888 beste die er is in mijn ogen.
De parada heb ik getest op nurburgring en was er helemaal niet tevreden van. Nogthans als ik andere hoorde was het een superband, maar ik vond het maar niks.

#6 driftsmurf

driftsmurf
  • Members
  • 2 posts

Posted 09 November 2009 - 01:28 AM

Waarom zou ik een Toyo nemen?
de regal racers hebben super grip en zijn stukken goedkoper ik heb bijna 3 regal racers voor de prijs van 1 toyo

Ik hou het voorlopig bij de regal racers

#7 dafke_307

dafke_307
  • Members
  • 127 posts

Posted 14 November 2009 - 09:43 PM

Ik was er niet tevreden over. Deze komen nooit meer binnen. de banden vertoonden na een 1000km scheuren op de wangen. Over geklaagd en nieuwe gekregen en terug zelfde probleem. Dus bij mij blijven ze links liggen nu.

grtz