Jump to content


hoe distributieriem vervangen bij Golf 2 en 3


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 mitsu colt

mitsu colt
  • Members
  • 138 posts

Posted 01 March 2007 - 06:18 PM

weet iemand hoe je een distributie riem moet vervangen bij
Een Golf 2 1300cc van 86
Een Golf 3 1300cc van 96


GRTZZ



#2 FastFons

FastFons
  • Members
  • 418 posts

Posted 02 March 2007 - 04:40 PM

Ja ik weet dat, ik kan dat eventueel doen voor u als ge dat wilt.

Uw motor op BDP zetten, alle kappen en riemen die in de weg zitten eraf. tandwielen merken, riem lossen (waterpomp), nieuwe erop, terug opspannen (voel of er geen speling op de pomp zit anders mee vervangen. Alle kappen en riemen er terug op en starten maar.

FF

#3 Siggi

Siggi
  • Members
  • 1,251 posts

Posted 02 March 2007 - 06:11 PM

bestaat da ne golf3 1300?

#4 dafour

dafour
  • Members
  • 885 posts

Posted 02 March 2007 - 06:38 PM

Siggi, on Mar 2 2007, 06:11 PM, said:

bestaat da ne golf3 1300?
is ne 1400 dachtek?

#5 Bosse

Bosse
  • Members
  • 3,202 posts

Posted 03 March 2007 - 04:45 PM

golf 3 1300 heb k toch ook nog ni van gehoord ze ;)
as ge er zelf aan wilt beginne, zien da ge uw tandwielen merkt of blokkeert want as ge u riem er terug oplegt en ge zit 1tand verkeerd, zitte wel me een probleemke B)

#6 Lowflyer

Lowflyer
  • Members
  • 3,778 posts

Posted 03 March 2007 - 05:58 PM

Als ge hier moet vragen hoe ge het moet doen, dan zou ik eraf blijven en laten doen  ;)

Gouden raad van tante Kaat ... want als hem vastloopt zal je het wel weten  ;)

#7 Retr0

Retr0
  • Moderator
  • 11,364 posts

Posted 03 March 2007 - 06:01 PM

is zo moeilijk nie.

Alleen als ge denkt da alles in orde is, de krukas 2 toeren draaien met de hand, dan merkt ge dadelijk alms er iets mis is.

#8 de_koen

de_koen
  • Members
  • 4,200 posts

Posted 03 March 2007 - 10:13 PM

Posted Image

op afbeelding klikken om groter te maken.
golf 2 en 3 zijn grotendeels zelfde motor, zelfde merktekens

succes

#9 Kneeslyder

Kneeslyder
  • Members
  • 74 posts

Posted 03 March 2007 - 10:54 PM

@de_koen : zou je zo een tekening kunnen plaatsen van de Golf 2 1600cc GTD van 1990 ( motorcode SB) 80pk

mercikes !

#10 de_koen

de_koen
  • Members
  • 4,200 posts

Posted 03 March 2007 - 10:56 PM

zal het in u topic zetten, kwestie van niet te veel off topic te gaan :)

grts koen

#11 mitsu colt

mitsu colt
  • Members
  • 138 posts

Posted 04 March 2007 - 06:31 PM

@ koen merci voor de tekening

den golf 3 is nen 1400 in de plaats van nen 1300 had mij vergist

#12 gc3

gc3
  • Members
  • 166 posts

Posted 04 March 2007 - 07:35 PM

Lowflyer, on Mar 3 2007, 05:58 PM, said:

Als ge hier moet vragen hoe ge het moet doen, dan zou ik eraf blijven en laten doen  B)

Gouden raad van tante Kaat ... want als hem vastloopt zal je het wel weten  :D
De kleppen kunnen nie tegen de zuigers slaan bij ne naft...
Bij 1800cc allesinds toch nie, dus bij 1300 waarschijnlijk ook nie.

#13 de_koen

de_koen
  • Members
  • 4,200 posts

Posted 04 March 2007 - 08:21 PM

gc3, on Mar 4 2007, 07:35 PM, said:

De kleppen kunnen nie tegen de zuigers slaan bij ne naft...
Bij 1800cc allesinds toch nie, dus bij 1300 waarschijnlijk ook nie.
daar zou ik zo zeker nog niet van zijn hoor. zijn veel motoren waarbij ze wel raken