Jump to content

Deurpanelen demonteren - Golf 3

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 [PARA]

[PARA]
  • Members
  • 28 posts

Posted 22 October 2006 - 08:07 PM

lo cleaner'kes :o

kzou dit weekend in mijn G3 '92 centrale deurvergrendeling willen steken. Na wat gegoogle e.d. vind ik ni hoe ik mijn deurpanelen moet demonteren! :) Wie kan mij een uitleg geven of site waar dit uitgelegt word...? Of nog andere tips waarop ik moet letten! :o Of iemand uit de buurt die tijd heeft om onder t genot van een pintje te komen helpen? B)  ;)

tnx & grtz

#2 Saba

Saba
  • Members
  • 2,468 posts

Posted 22 October 2006 - 08:19 PM

Eerst uw kapkes van uw handvaten eraf doen, daaronder zitten 2 grote vijzen en als je manuele spiegels hebt; 2 kleine vijzen aan de bediening.
Dan uw deurpin er afdraaien.
Daarna pakt ge uw deurpaneel vast van onder en trekt ge eerst langs één kant en dan zo naar de andere kant trekken..
Vanboven zit die vast in de rail van uw ruit, dan moet je het deurpaneel naar je toe trekken.

Simpel werkske, gewoon doen :)

Grtz

#3 Retr0

Retr0
  • Moderator
  • 11,364 posts

Posted 22 October 2006 - 08:46 PM

Saba, on Oct 22 2006, 09:19 PM, said:

Eerst uw kapkes van uw handvaten eraf doen, daaronder zitten 2 grote vijzen en als je manuele spiegels hebt; 2 kleine vijzen aan de bediening.
Dan uw deurpin er afdraaien.
Daarna pakt ge uw deurpaneel vast van onder en trekt ge eerst langs één kant en dan zo naar de andere kant trekken..
Vanboven zit die vast in de rail van uw ruit, dan moet je het deurpaneel naar je toe trekken.

Simpel werkske, gewoon doen :D

Grtz
en wss heeft die '92 er nog gewone ruiten. Die zwengels krijgde er af door d die ring wa zich 't dichtste bij 't deurpaneel bevind weg te schuiven uit 't center...

succes, is geen al te moeilijk werkske.

Greetzz Christ0

#4 [PARA]

[PARA]
  • Members
  • 28 posts

Posted 22 October 2006 - 09:01 PM

Merci al voor de replies! :D Moet ik nog op de deurklinken letten ofni?

#5 WOB-addict

WOB-addict
  • Members
  • 936 posts

Posted 22 October 2006 - 10:12 PM

Paar kleine prullekes waar ge op moet letten...

*deurpinneke eraf draaien, das met doodgewone schroefdraad
*spiegelbedienknopje eraf trekken
*driehoekske (kapje) aan de spiegel eraf doen
*ruitenslinger eraf (zoals eerder gezegd achterste ring uit het center schuiven en   vervolgens gewoon eraf nemen)
*voorzichting de handgreep losmaken (zeer klein schroevendraaierke ofzo)
*2 schroeven achter die handgreep losdraaien
* deurpaneel voorzichtig lostrekken (onderaan beginne en geleidelijk iets meer vingers ertussen friemelen  ;) )
*bovenkant deurpaneel voorzichtig lostrekken
* en tenslotte oplette dat (indien ge al boxen hebt steken) ge ni te hard uw paneel eraf trekt, ge moet namelijk nog eerst de fiche van uw boxen ontkoppelen, anders trekt ge die kapot...

zo simpel als 'n boerke laten  B)

grtz

#6 [PARA]

[PARA]
  • Members
  • 28 posts

Posted 23 October 2006 - 11:13 AM

tnx WOB-addict :D

#7 Retr0

Retr0
  • Moderator
  • 11,364 posts

Posted 23 October 2006 - 03:14 PM

als ge gene prof hebt die u aan' t opjage is , en deure die nog ope en dicht gaan is da echt een relaxed werkske...

Hedde die 2 dinge wel, dan kan't mss wel eens stresse worde, is't nie Wob-addict.

ps: Wobbie, zeg 'm es welke dingskes gij toen vervange hebt, nu em zen deurpaneel er toch vanaf gaat  halen..

Greet Christ0

#8 [PARA]

[PARA]
  • Members
  • 28 posts

Posted 24 October 2006 - 05:17 PM

Retr0, on Oct 23 2006, 03:14 PM, said:

als ge gene prof hebt die u aan' t opjage is , en deure die nog ope en dicht gaan is da echt een relaxed werkske...

Hedde die 2 dinge wel, dan kan't mss wel eens stresse worde, is't nie Wob-addict.

ps: Wobbie, zeg 'm es welke dingskes gij toen vervange hebt, nu em zen deurpaneel er toch vanaf gaat  halen..

Greet Christ0
kzen ni mee, vertel da is iets uitgebreider aub :lol:

grtz & tnx

#9 Retr0

Retr0
  • Moderator
  • 11,364 posts

Posted 25 October 2006 - 07:29 AM

weet ook niemeer hoe't juist zat. Maar was iets van de pennekes wat aan de slot cilinder zitten. Die durven nog al eens afbreken, en in 't beste geval krijgde uwe auto dan niemeer geslote (met de sleutel en zonder cv), in't slechtste geval niemeer open.

Was vrij bekende kwaal, en die stukke hadde ze zelfs bij skoda??? / seat??  deler in hoboken.

Pm WOB-addict maar voor meer info.

greetz Christ0

#10 [PARA]

[PARA]
  • Members
  • 28 posts

Posted 25 October 2006 - 12:11 PM

oei oei oei... Zit er al tegenop om t te doen! :blink: Maarja, voor alles moet een eerste keer zijn! :blink:

kzal em iig is pm'en dan :blink:

grtz

#11 Retr0

Retr0
  • Moderator
  • 11,364 posts

Posted 25 October 2006 - 12:17 PM

gene schrik...

Die dingskes  ware nie gebroke door aan't deurpaneel bezig te zijn, maar was de rede dat't er af moest toen.

Greet Christ0

#12 CleanGti

CleanGti
  • Members
  • 267 posts

Posted 15 November 2006 - 05:49 PM

gewoon trekken als de pinnekes afbreken jammer ga naar de vw dealer of sloop en't kost nikss